Основні підсумки діяльності відділу освіти Обухівської селищної ради у 2022 році та завдання на 2023 рік.
Освіта і культура завжди були і залишаються найвщим пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Тому створення високоефективної системи якісних культурно-освітніх послуг – це об’єктивна вимога часу. У 2022 році освітня стратегія відділу освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради спрямовувалася на забезпечення функціонування й розвитку дошкільної, загальної середньої освіти, підвищення якості надання освітніх послуг з урахуванням демографічної ситуації відповідно до вимог суспільства, стану соціально-економічного розвитку, запитів громадян і потреб держави, області, району, громади. Упродовж 2022 року відділ освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради (далі – Відділ), заклади дошкільної, загальної середньої освіти, а також заклади культури здійснювали реалізацію основних завдань державної політики у сфері освіти, культури, молоді, фізичної культури і спорту на території Обухівської селищної ради.
Організаційна робота.
Було проведено роботу з модернізації закладів загальної середньої освіти: Згідно проведених загальношкільних батьківських зборів, учительських колективів, за бажанням жителів громади здійснено реорганізацію закладів освіти. Станом на 01.09.2022 р. функціонує мережа закладів загальної середньої освіти: Обухівський ліцей, Обухівська гімназія, Горянівська гімназія, Миколаївська гімназія. На сьогоднішній день відвідують заклади освіти 1156 дітей. У 2022 році на території громади функціонує 4 закладів загальної середньої освіти (2 з них з дошкільним підрозділом), 3 дошкільні навчальні заклади, 1 заклад позашкільної освіти. Загальна кількість учнів закладів загальної середьої освіти складає 1136 особи, кількість вихованців ЗДО – 308осіб, кількість вихованців закладів позашкільної освіти – 520.
Мережа закладів культури:
1. КЗ «Обухівський будинок культури»;
2. КЗ «Миколаївський будинок культури».
3. КЗ «Обухівська публічна селищна бібліотека», до якої належать чотири філії. Філія № 1 за адресою вул. Центральна, 79, філія №2 вул. Солідарності, 535, філія № 3 вул. Успенстька 20, філія № 4 смт. Миколаївка.
Директором КЗ «Обухівська публічна селищна бібліотека» призначена Похарь О.І.
Діяльність роботи відділу висвітлюється на офіційному веб-сайті, на якому розміщуються нормативно-правові акти, матеріали для освітян, батьків, здобувачів освіти, гостей сайту та на сторінці Facebook Обухівської селищної ради. У групі для керівників закладів та культури, у мережі Viber забезпечується чітка взаємодія та контроль за роботою закладів, збір інформації та вчасне інформування Департаменту науки і освіти, Департаменту культури, Дніпровської районної державної адміністрації, Державної служби якості тощо. Забезпечено постійну підтримку в актуальному стані систем: - ЄДЕБО (Єдина державна електронна база з питань освіти) – надання в повному, актуальному та достовірному стані інформації про підпорядковані заклади загальної середньої освіти для виготовлення свідоцтв про повну загальну середню освіту та про базову загальну середню освіту випускникам 2021, 2022 н.р.; - ІСУО (інфформаційна система управління освітою)- формування та заповнення форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої , дошкільної освіти, а саме: ЗНЗ1, 77-,76-,83-,85-РВК, Д-4,5,6,7-8,9, 1-ЗСО, 1-ПО, ЗВ-1, ведення обліку дітей шкільного віку, облік підручників. У зв’язку зі зміною засновника змінено назви закладів, виготовлено нові вивіски печатки та штампи, затверджено статути в новій редакції. Забезпечено реалізацію конституційного права громадян на звернення: затверджено графік особистого прийому громадян; ведеться журнал реєстрації заяв, звернень,скарг, пропозицій.
Відповідно до чинного законодавства порушені питання та надано відповіді заявникам. За звітний період відповідно до плану роботи проводилися наради керівників закладів освіти, круглі-столи за участю керівництва селищної ради. Піднімалися хвилюючі питання на засіданнях сесій селищної ради, виконкомів.
Отримано та опрацьовано вхідної кореспонденції – 1207документів, підготовлено вихідної кореспонденції - 820. Щотижня планується робота відділу. Щопонеділка проводяться оперативки на яких підводяться підсумки роботи за неділю та планування роботи на тиждень.
Забезпечення функціонування галузі.
Основними завданнями були: -створення умов для реалізації гарантованого Конституцією України права громадян на отримання дошкільної, повної загальної середньої освіти; - 100 % охоплення дітей та підлітків шкільного віку освітнім процесом; - управління підпорядкованими закладами, координація їхньої діяльності. Організація освітньої роботи в закладах освіти була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Базового компонента дошкільної освіти, інших нормативно – правових актів. Відповідно до наказів відділу освіти, культури, молоді та спорту у період запровадження карантинних заходів у всіх закладах освіти було організовано навчання з використанням дистанційних технологій навчання, під час якого використовувалися платформи Google Classsroom, Meet за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня, відеоінструменти Zoom, брали участь в онлайн-семінарах та онлайн – форумах із використанням відеоінструментів Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання. Було створено всі умови для організованого закінчення навчального року. Отримали свідоцтва про повну загальну середню освіту – 43 здобувачів освіти; свідоцтва про базову загальну середню освіту - 97. Упродовж 2022 року діяльність відділу була спрямована на здійснення державної політики в галузі освіти, створення належних умов її функціонування й розвитку, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження освітніх технологій, підвищення якості освітніх послуг за пріоритетними напрямами Стратегії розвитку закладів освіти а саме: у кожному закладі освіти був здійснений ремонт приміщень, згідно Санітарних норм , всі заклади вчасно були прийняті комісією і підготовлені до нового навчального року.
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради. У 2022 році на території громади функціонує 4 закладів загальної середньої освіти (2 з них з дошкільним підрозділом), 3 дошкільні навчальні заклади, 1 заклад позашкільної освіти. Загальна кількість учнів закладів загальної середьої освіти складає 1136 особи, кількість вихованців ЗДО – 308осіб, кількість вихованців закладів позашкільної освіти – 520.
Провідна ідея роботи відділу освіти у 2022 році – сталий та неперервний розвиток якісної освіти Обухівської територіальної громади.
Метою роботи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради у 2022 році були:
· підготовка компетентного випускника, успішного громадянина;
· прогнозування і стратегія розвитку освітньої мережі;
· задоволення освітніх потреб осіб з особливими освітніми потребами;
· підвищення якості освітнього процесу в закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти відповідно до цілей і стандартів освіти в державі;
· задоволення очікувань учасників освітнього процесу якістю наданих послуг;
· запровадження іміджу діяльності закладів освіти – навчання і виховання без шкоди для здоров’я;
· забезпечення медико-психологічного супроводу учнів у процесі навчання та виховання;
· надання пріоритетності профілактичній та просвітницькій роботі щодо особливо небезпечних інфекційних захворювань (ВІЛ/СНІДу, туберкульозу тощо), тютюнокуріння, вживання наркотичних та психотропних речовин, безпечної поведінки учнів та молоді;
· упровадження нових організаційних форм освітнього процесу на основі інноваційних програм;
· упровадження сучасної навчальної техніки, комп'ютерних засобів і технологій в освітній процес освітніх установ;
· підготовка і перепідготовка кадрів для задоволення нових запитів у системі освіти громади;
· удосконалення змісту і форм підвищення кваліфікації педагогів із урахуванням їх інтересів і сучасних вимог педагогічної теорії і практики;
· упровадження індивідуальних форм навчання (сімейної, дистанційної, мережевої, інклюзивної освіти тощо).
Напрямками розвитку освіти громади 2022 році визначено:
· забезпечення доступності та безперервності освіти;
· спрямованість на становлення та розвиток особистості;
· підвищення якості освіти на основі впровадження педагогічних інновацій;
· інформатизація освіти;
· створення сучасної матеріально-технічної бази закладів.
Основним ціннісним виміром якості сучасної освіти в громаді є здатність школярів та молоді успішно будувати власне життя й ефективно діяти в глобальному середовищі, вносити свідомий вклад у піднесення конкурентноздатності країни в європейському і світовому просторі. Це передбачає наявність у них високого рівня інформованості, умотивованості до власного розвитку і постійної освіти, здатності творчо мислити, громадянської активності і відповідальності, мобільності, гнучкості.
Шляхами реалізації напрямків розвитку освіти у 2022 році були:
· моделювання оптимальної освітньої мережі закладів освіти, єдиного освітнього простору громади, управлінського, науково-методичного, психологічного супроводу освітньо-виховного процесу;
· створення дієвої системи підтримки та розвитку обдарованої особистості, умов для реалізації освітніх потреб дітей з вадами здоров’я, поширення інклюзивної освіти, умов для реалізації освітніх потреб громадян, які з різних причин не можуть продовжувати навчання на денній формі навчання та відвідувати заклади позашкільної освіти, що стало особливо актуальним в умовах карантину.
Результатами виконання плану роботи на 2022 рік є:
· оптимізація структури закладів освіти відповідно до потреб громади;
· створення умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації учасників педагогічного процесу, зміцнення їх здоров’я;
· підготовка та виховання професійних кадрів, здатних працювати в умовах інноваційних змін;
· підвищення конкурентноздатності випускника;
· підвищення якості освіти на всіх рівнях освітньої системи.
Основні напрямки розвитку освіти
Напрямок І. Дошкільна освіта
Мета: забезпечення захисту конституційних прав дітей дошкільного віку і державних гарантій щодо доступності та безоплатності здобуття такої освіти у дошкільних закладах освіти.
Проблеми, які потребували вирішення:
· інтеграція дітей з особливими потребами в дитяче середовище ЗДО (питання вирішується шляхом надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг);
· матеріально-технічна база та забезпечення меблями, господарчими товарами, м’яким інвентарем, посудом, іграшками тощо);
· недостатня кількість навчально-наочних посібників, художньої літератури, електронних інформаційних ресурсів, що негативно впливає на якість дошкільної освіти, перешкоджає виконанню вимог Базового компоненту дошкільної освіти – до цього часу залишається актуальною.
Напрямок ІІ. Загальна середня освіта
Мета: структурна розбудова існуючих навчальних закладів та форм організації навчання в громаді, найбільш доцільних з точки зору забезпечення отримання кожною дитиною якісних освітніх послуг за умови продуктивного економічного використання наявних ресурсів.
Проблеми, які потребували вирішення:
· підвищення рівня кадрового потенціалу закладів освіти (вирішено шляхом фінансового забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників згідно планів закладів освіти.
· організація дистанційного навчання з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (вирішено шляхом проведення низки заходів щодо підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників та здобувачів освіти, мобілізації наявних інформаційно-технологічних ресурсів)
· підвезення шкільними автобусами.
Мета підвезення - виконання чинного законодавства щодо забезпечення прав і законних інтересів учнів та їхніх батьків стосовно отримання загальної середньої освіти; забезпечення захисту конституційних прав дітей шкільного віку і державних гарантій щодо доступності та безоплатності здобуття загальної середньої освіти; підвищення якості освіти і своєчасне забезпечення шкільними автобусами учнів із метою охоплення їх повноцінним освітньо-виховним процесом; раціональне використання кадрового потенціалу зазначених закладів освіти.
Напрямок ІІІ. Виховна робота та позашкільна освіта
1 |
Забезпечення впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у закладах освіти |
2 |
Забезпечення участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Джура» |
3 |
Проведення науково-дослідницької та освітньо-просвітницької роботи у рамках Малої академії наук, яка передбачає відновлення історичної пам’яті національно-визвольної боротьби та боротьби за незалежність України. |
5 |
Проведення у закладах загальної середньої освіти уроків, конкурсів, присвячених Дню української писемності та мови, лекції, бесіди, інших виховних заходів у День знань з метою формування у молоді стійких переконань про єдність і соборність України |
6 |
Проведення виховних заходів у закладах загальної середньої освіти: - зустрічі з волонтерами, учасниками ЗСУ; - майстер-класи з виготовлення сувенірів для бійців Української армії. - конкурси малюнків, оберегів, організовувати написання листів бійцям ЗСУ |
7 |
Забезпечення належного рівня профорієнтаційної роботи серед старшокласників щодо подальшої служби в Збройних силах України шляхом проведення конкурсів, вікторин, змагань, фестивалів патріотичної пісні; святкування Дня Примирення, Дня Збройних Сил України, Дня призовника, захисника України, відзначення дня пам'яті Героїв Крут. |
8 |
Забезпечення участі учнів та педагогів закладів освіти у заходах із волонтерської допомоги. |
Напрямок ІV. Методична робота
1 |
Забезпечення якісного науково-методичного супроводу освітнього процесу |
2 |
Проведення презентацій досягнень, змісту діяльності закладів освіти громади через різні форми методичної роботи |
3 |
Надання методичної допомоги педагогам, які працюють з обдарованими і талановитими дітьми |
4 |
Упровадження в освітньо-виховний процес нові освітні технології |
5 |
Стимуляція росту науково-методичного рівня педагогів |
6 |
Систематичне ознайомлення з матеріалами МОН України, ДОН Дніпропетровської облдержадміністрації, освітніх порталів тощо |
Напрямок V. Розвиток інклюзивної освіти:
Мета:
· підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти для дітей з особливими потребами відповідно до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти та інноваційного розвитку суспільства;
· створення освітньо-реабілітаційного середовища для задоволення освітніх потреб учнів з особливостями психофізичного розвитку, соціальна інтеграція в умовах закладу загальної середньої освіти.
· розширення практики інклюзивного навчання дітей і молоді з особливостями психофізичного розвитку у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти;
· забезпечення архітектурної, транспортної та інформаційної доступності закладів освіти для навчання дітей цієї категорії;
· організація дистанційного навчання дітей з обмеженими можливостями як варіативної форми в системі інклюзивної освіти;
Зміст основних заходів
1. Забезпечення педагогічних кадрів закладів освіти пакетом чинних нормативно-правових документів, які надають правову основу інклюзивного навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (на електронних носіях).
2. Аналіз кількісного складу дітей, які навчаються в закладах дошкільної та загальної середньої освіти та потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, а саме:
- з сенсорними порушеннями (глухі, зі зниженим слухом, сліпі, зі зниженим зором, з тяжкими порушеннями мови),
- з порушеннями опорно-рухового апарату,
- з розумовою відсталістю.
3. Організація інклюзивного навчання через створення спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство.
4. Організація семінарів-практикумів щодо психологічної готовності педагогів працювати з дітьми з обмеженими можливостями.
5. Підготовка навчально-методичних рекомендацій педагогам, батькам щодо організації інклюзивної освіти як умови забезпечення рівного доступу до якісної освіти.
6. Налагодження роботи із забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в системі інклюзивного навчання; залучити практичних психологів закладів освіти до системи корекційно-реабілітаційної роботи.
7. Залучення до інклюзивного навчання фахівців, що мають спеціальну освіту та здатність здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою.
8. Забезпечення закладів загальної середньої освіти, які здійснюють інклюзивне навчання, необхідною кількістю спеціальних підручників і наочних дидактичних посібників для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; навчально-методичною літературою (програмами, підручниками, посібниками) з урахуванням контингенту дітей.
9. Забезпечення організаційно-фінансових засад для запровадження інклюзивного навчання в Обухівської ТГ.
Забезпечення соціального захисту дітей, які потребують особливої уваги та підтримки
Мета: удосконалення соціалізації дітей пільгових категорій шляхом розвитку і приведення системи підтримки дітей цієї категорії в закладах освіти, їх навчання, виховання та соціального захисту відповідно до сучасних потреб і вимог.
Зміст основних заходів:
1. Упроваджено систему супроводу дітей пільгових категорій під час навчання в закладах освіти.
2. Забезпечено безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій
3. Створення системи раннього виявлення та надання консультаційно-діагностичної допомоги дітям з особливими потребами щодо доступності до якісної освіти.
Робота з педагогічними кадрами
Мета: модернізація системи підвищення кваліфікації працюючих вчителів на концептуальних засадах неперервної освіти для забезпечення нової якості педагогічних і керівних кадрів, здатних ефективно здійснювати педагогічну діяльність.
Зміст основних заходів:
1. Упровадження сучасних технологій та методики підвищення кваліфікації педагогів на «робочому місці» протягом міжатестаційного періоду.
2. Здійснення організаційно-інформаційного та методичного супроводу дослідно-експериментальної роботи, інноваційної діяльності закладів освіти.
3. Проходження педагогами проблемно-тематичних, авторських, короткотермінових курсів (очних, заочних, дистанційних) для різних категорій педагогічних працівників.
4. Стабілізація кадрового складу закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
5. Довгострокове прогнозування потреби у педагогічних працівниках.
6. Проведення атестації та здійснення доплат, передбачених чинним законодавством.
В період з 26.09.2022 по 30.09.2022 відділом освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради була проведена робота: - Колективи Горянівської та Обухівської гімназії зустрілися за «Круглим столом» із психологом Національного університету «Києво-Могилянська академія» Є.Є. Боженко, які обговорили важливі питання «Створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти». - З нагоди прийдешнього Дня працівників освіти т.в.о селищного голови Дьоміна С.А. відвідала заклади освіти з вітаннями та нагородила грамотами освітян громади за сумлінну працю. - В КЗ «Обухівська публічна селищна бібліотека» для жителів с. Горянівське пройшов тренінг на тему: «Позитивне батьківство» за участю психолога благодійного фонду «Слов'янське серце» Снегір Андрія. -Для дітей селища на території центрального парку смт Обухівка, дитячих майданчиків с. Горянівка та смт Миколаївка продовжено ігрові програми «Простір дружній до дітей» за участю Благодійного фонду «Слов'янське серце». Заплановані наступні зустрічі: - понеділок 03.10.2022 о 14:00 в центрального парку селища Обухівка; - середа 05.10.2022 о 14:00 дитячий майданчик с. Горянівське; - п’ятница 07.10.2022 о 13:00 дитячий майданчик сел. Миколаївка. Запрошуємо всіх бажаючих прийняти активну участь!
В період з 19.09.2022 по 23.09.2022 відділом освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради була проведена наступна робота: Організована зустріч «Круглий стіл» на тему: «Створення безпечного освітнього середовища» з педагогічними працівниками Обухівського ліцею та психологом Є.Є. Боженко від Національного університету «Києво-Могилянська академія»; Проведено нараду з керівниками закладів загальної середньої та позашкільної освіти в якій прийняли участь представники селищної ради та відповідних відділів. Розглядалися наступні питання: Організація освітнього процесу в закладах освіти під час воєнного стану; Підготовка закладів освіти до осінньо-зимового періоду; Організація безпечного освітнього середовища в закладах освіти; Робота психологічної служби з дітьми та дорослими; Організація гурткової роботи; Створено атестаційну комісію ІІ рівня при відділі освіти культури молоді та спорту Обухівської селищної ради; Під керівництвом Обухівської селищної ради, за участю відділу освіти, культури, молоді та спорту, працівниками Обухівського будинку культури було проведено свято для дітей селища, приурочене до Дня Миру «В тісному колі друзів», «Кожна дитина має право на мирне життя»; Обухівська селищна рада організувала проведення ігрових програм «Простір дружній до дітей» на території центрального парку селища Обухівка, дитячі майданчики с.Горянівка та сел. Миколаївка за участю Благодійного фонду «Слов'янське серце». Заплановані зустрічі на наступному тижні: понеділок 26.09.2022 о 14:00 центральний парк селища Обухівка; середа 28.09.2022 о 14:00 дитячий майданчик с. Горянівське; п’ятница 30.09.2022 о 13:00 дитячий майданчик сел. Миколаївка; 24 вересня, на передодні Дня бібліотекаря, відбудеться святковий ранок о 10:00 запрошуємо жителів громади до Обухівської селищної бібліотеки. Чекаємо всіх бажаючих!