Звіти структурних підрозділів Обухівської селищної ради
опубліковано 12 березня 2025 року о 13:31

Звіти структурних підрозділів Обухівської селищної ради за 2024 рік

Звіт  про роботу відділ  «Центр надання адміністративних послуг» Обухівської селищної ради  за 2024 рік

З метою забезпечення прав громадян на отримання якісних адміністративних послуг в Обухівський громаді функціонує відділ «Центр надання адміністративних послуг», який взаємодіє з суб'єктами надання адміністративних послуг.

Основні принципи, на яких базується робота ЦНАП - доступність, зручність, своєчасне, повне та якісне надання адміністративних послуг.

У відділі ЦНАП реалізуються принципи одержання громадянами широкого спектру інформації, отримання кваліфікованих консультацій, надання необхідної послуги в одному місці, ввічливе ставлення до кожної людини, розуміння проблем відвідувачів та прагнення максимально швидко знайти рішення для їх вирішення. Щоб зробити отримання послуг доступнішим для мешканців Миколаївського старостинського округа, працює віддалене робоче місце, де можна отримати адміністративні послуги.

Фактична чисельність працівників ЦНАП станом на 31.12.2024р. становить 8 працівників: начальник відділу, 7 адміністраторів.

Чисельність мешканців Обухівської територіальної громади станом на 31.12.2024р., яких обслуговує відділ ЦНАП – 13200 осіб (в тому числі ВПО).

Відділ ЦНАП постійно працює над вдосконаленням своєї роботи, забезпеченням високої якості обслуговування та розширює спектр послуг.

Загальна кількість адміністративних послуг, надання яких було запроваджено через відділ ЦНАП станом на 01.01.2024 року становила 235 послуг. Станом на 31.12.2024р. кількість послуг збільшено до 262 послуг. Варто зазначити, що у зв’язку із воєнним станом, деякі адміністративні послуги не надаються, це зокрема деякі земельні питання.

 

ОСНОВНІ ГРУПИ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ:

реєстрація актів цивільного стану;

реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання громадян;

земельні питання;

місцеві послуги (послуги ОМС);

послуги соціального характеру;

містобудівна діяльність;

послуги для Ветеранів (комплексна послуга «Я – ВЕТЕРАН»;

послуги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО).


ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДАНІ АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ:

Всього за період роботи з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року відділом ЦНАП надано 4694  послуги.

З 18 травня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» у відповідності до якого у відділі ЦНАП військовозобов'язані оновили свої дані. Цією послугою скористались 800 осіб.

Також з травня 2024 року відділом ЦНАП здійснюється облік та реєстрація ВПО. Надано 411 адміністративних послуг для ВПО.

За 2024 рік в рамках комплексної послуги «Я ВЕТЕРАН» для ветеранів та членів іх сімей надано 437 адміністративних послуг.

Більшість послуг, які надаються у відділі ЦНАП, є безоплатні.  

 

 БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ:

• З метою забезпечення доступності послуг для осіб з порушеннями слуху впроваджується Сервіс УТОГ – послуга перекладу жестовою мовою (отримано благодійну допомогу у вигляді ноутбука).

• Впроваджено QR-коди для шерингу документів в Дії.

• Є вільний wi-fi та місце для самообслуговування громадян.


ПРОЗОРІСТЬ:

У відділі ЦНАП розміщена скриня відгуків. Також наявна Книга відгуків та пропозицій (скарги щодо роботи відділу відсутні).

Роботу працівників ЦНАП можна оцінити, скориставшись QR-кодами, що розміщені у приміщенні ЦНАП.

Звернень громадян на Гарячу лінію Дніпропетровської області за 2024 рік не надходило.


 ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

Адміністратори відділу ЦНАП пройшли навчання та отримали доступи до наступних реєстрів та систем:

• Державний реєстр актів цивільного стану;

• Єдина державна електронна система у сфері будівництва;

• Реєстр територіальної громади ДМС;

• Програмний комплекс Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»;

• Єдина інформаційна система соціальної сфери;

• Єдиний державний веб-портал електронних послуг;


РОЗБУДОВА ЦНАП:


Адміністратори відділу ЦНАП постійно працюють над підвищенням рівня своїх професійних навичок. Кожен адміністратор пройшов онлайн навчання на Порталі Дія, про що свідчать отримані сертифікати.

Адміністратори беруть активну участь в офлайн та онлайн нарадах, тренінгах, зустрічах та семінарах. 


В жовтні 2024р. розпочато ремонт будівлі відділу ЦНАП. Орієнтовна дата закінчення робіт 01.03.2025р. У 2025р. планується ремонт фасаду з утепленням будівлі в якому розташовано відділ ЦНАП. Також планується придбання паспортної станції для надання населенню громади послуги з оформлення та видачі паспорта громадянина України у формі ID картки.

Крок за кроком ми намагаємося створити сучасний, сервісний ЦНАП, орієнтований на потреби громадян Обухівської територіальної громади.


Звіт про роботу юридичного відділу Обухівської селищної ради за 2024 рік

Юридичний відділ Обухівської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Законом України «Про оренду землі», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про оцінку земель», Законом України «Про землеустрій», Земельним Кодексом України, іншими Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про юридичний відділ, розпорядженнями селищного голови, рішеннями Обухівської селищної ради та виконавчого комітету Обухівської селищної ради.

Юридичний відділ Обухівської селищної ради по штату налічує три посади: начальник відділу та два головних спеціалісти відділу.

Протягом 2024 року юридичним відділом, який очолює начальник відділу Олена ЄРЕМЄЄВА, було успішно виконано основні завдання, відповідно до Положення про юридичний відділ, зокрема:

Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне виконання вимог чинного законодавства України, а також для забезпечення виконання власних (самоврядних) та делегованих повноважень Обухівської селищної ради та її виконавчих органів.

  • Проведення правового аналізу проєктів рішень, які передавались на погодження, що розглядалися Обухівською селищною радою.
  • Забезпечення перевірки відповідності проєктів рішень Обухівської селищної ради Конституції України, законам України, іншим нормативно-правовим актам.
  • Виявлення та запобігання порушень чинного законодавства.
  • Надання рекомендацій щодо виконання вимог законодавства.
  • Надання роз’яснень щодо правових наслідків в разі недотримання законодавства.


Надання допомоги працівникам виконавчих органів селищної ради з юридичних питань, при підготовці проєктів рішень сесій, проєктів рішень виконавчого комітету селищної ради, розпоряджень селищного голови.

  • Проведення правового аналізу проєктів рішень виконавчого комітету Обухівської селищної ради.
  • Забезпечення перевірки відповідності проєктів рішень виконавчого комітету Обухівської селищної ради Конституції України, законам України, іншим нормативно-правовим актам.
  • Виявлення та запобігання порушень чинного законодавства.
  • Надання рекомендацій щодо виконання вимог законодавства.
  • Надання роз’яснень щодо правових наслідків, в разі недотримання законодавства.

Забезпечення проведення та організації претензійно-позовної роботи.

  • Підготовка листів, претензій про сплату заборгованості, повідомлення боржників про виникнення заборгованості засобами телефонного зв’язку, надання роз’яснень щодо правових наслідків ухилення від сплати заборгованості, врегулювання спірних питань.
  • Співпраця з структурними підрозділами Обухівської селищної ради із наданням консультацій та роз’яснень при наданні відповідей на письмові звернення громадян.
  • Участь у підготовці листів, офіційних звернень до постачальників комунальних послуг щодо порушення норм законодавства, врегулювання спорів, представництво та захист прав та інтересів Обухівської селищної ради.
  • Ознайомлення із позовними заявами, які надходять із судів, опрацювання законодавчої бази, що регулює спірні правовідносини, формування правової позиції, аналіз судової практики з вирішення аналогічних питань, узагальнень Верховного Суду України та практику Європейського суду з прав людини.
  • Було підготовлено відповіді на адвокатські запити, які були надіслані засобами поштового зв’язку з описом вкладених документів та доказами відправлення сторонам документів, згідно вимог чинного законодавства.

Договірна робота. Юридичним відділом проводиться консультаційна робота щодо підготовки та укладення:

  • договорів оренди землі, в тому числі додаткових угод про заміну сторони в договорі, договір сервітуту;
  • договорів оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності, за результатами проведених аукціонів з оренди комунального майна, та без проведення аукціону – договорів оренди комунального майна, згідно рішень Обухівської селищної ради, Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, Постанови КМУ від 27 травня 2022 року № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану».
  • Протягом 2024 року укладалася значна кількість додаткових угод до вищевказаних договорів. Велися переговори щодо істотних умов договорів та додаткових угод.

Робота в системі Прозорро.Продажі. Співпраця з електронним майданчиком ТОВ «Е-ТЕНДЕР».

  • Створення об’єктів комунального майна, які будуть передаватися в оренду (без аукціону або за результатами аукціону), згідно рішення Обухівської селищної ради про включення до відповідного переліку майна, що може бути передано в оренду, надання дозволу на укладення договору оренди комунального майна, згідно вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна;
  • Підготовка Переліків першого і другого типів, оголошень про проведення аукціону та інформаційних повідомлень в електронній торговій системі;
  • Підготовка проектів договорів оренди об’єктів, які передаються через електронний аукціон або без проведення аукціону та опублікування укладених договорів оренди та змін до них в електронній торговій системі;
  • підготовка проєкту акта приймання-передачі об’єкта оренди та опублікування підписаного акта в електронній торговій системі;
  • Надання консультацій та роз’яснення: законодавства громадянам, потенційним орендарям, що зверталися з приводу порядку передачі в оренду комунального майна, покроковий механізм отримання комунального майна в оренду.
  • Участь у засіданні сесій Обухівської селищної ради та засідань виконавчого комітету Обухівської селищної ради. 
  • Представництво прав та інтересів селищної ради її виконавчого комітету та інших виконавчих органів в судах, державній виконавчій службі з питань, пов’язаних з виконання судових та інших рішень та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
  • Протягом 2024 року в судах різних інстанцій були розглянуті судові справи, де учасником справи є Бородянська селищна рада. По справам, юридичним відділом було підготовлено клопотання, заяви, та забезпечення надання всіх необхідних документів, які були витребувані судом, згідно винесених ухвал суду, надання відповідних доказів, клопотань та інших процесуальних документів.
  • Участь у судових засіданнях, де була необхідна явка представника Обухівської селищної ради.
  • Участь в роботі постійних комісій Обухівської селищної ради та комісій утворених при виконавчому комітеті Обухівської селищної ради, робочих груп, створених за розпорядженням в.о.селищного голови.
  • Ведення засідань адміністративних комісій, де розглянуто адміністративні матеріали про притягнення порушників до адміністративної відповідальності, направлення винесених постанови, у разі несплати штрафів в добровільному порядку, на виконання до структурних підрозділів державної виконавчої служби;
  • участь у роботі опікунської ради при виконавчому комітеті Обухівської селищної ради.
  • Начальник відділу приймає участь у всіх нарадах в.о.селищного голови, нарадах з інших питань, зборах і засіданнях;
  • Участь у комісіях по спірних питаннях.
  • Розгляд, в установленому законодавством порядку, звернень громадян, депутатських звернень, запитів на публічну інформацію.
  • Участь в підготовці відповідей на запити на публічну інформацію.
  • Начальник юридичного відділу проводить роботу із наданням консультацій та роз’яснень, підготовку відповідей по юридичних питаннях на письмові звернення підприємств, установ і організацій.
  • Протягом 2024 року юридичним відділом було надано з дотриманням строків відповіді на листування.
  • Виконання інших функцій, що випливають з покладених на відділ завдань, та доручень.


Звіт про роботу працівників сектору з питань земельних відносин, екології, агропромислового комплексу Обухівської селищної ради за 2024 рік

 

За період роботи з 01.01.2024 - 31.01.2024 сектору з питань земельних відносин, екології, агропромислового комплексу Обухівської селищної ради була проведена робота:

-надано відповіді на листування органів державної влади та місцевого самоврядування - 172 шт.

- виїзд та складання акта обстеження земельних ділянок-18 шт.

- видача довідки про наявність на земельній ділянці зелених насаджень -1 шт.

- видача довідки про наявність пасіки (бджолосімей) -6 шт.

- видача копії державного акту, що зберігається в архіві Обухівської селищної ради – 8 шт.

- внесення змін до діючого договору оренди земельної ділянки – 2 шт.

- внесення змін до рішення Обухівської селищної ради – 10 шт.

- довідка, про адресу, яка змінилась/не змінилась після упорядкування нумерації по вулиці/провулку – 17 шт.

- довідка про відсутність забудови на земельній ділянці -1 шт.

- довідка про дані, які були помилково внесені до Державного акту на право приватної власності на земельну ділянок, отриманого до 2002 року – 1 шт.

- довідка про перейменування вулиці/провулка -20 шт.

- довідка про перейменування назва селища -15 шт.

- довідка про підтвердження реєстрації Державного акту на право приватної власності на земельну ділянку, отриманого до 2002 року – 6 шт.

- довідка про розташування земельної ділянки (в межах або за межами населених пунктів) – 9 шт.

- довідка про чинну назву вулиці (провулку) – 1 шт.

- довідка, що земельна ділянка у приватну власність до 2002 року не передавалась – 6 шт.

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва - 27 шт.

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення -17 шт.

- затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки – 4 шт.

- затвердження технічної документації щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування господарських будівель та споруд – 126 шт.

- надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (користування) -13 шт.

- надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) -1 шт.

- передача земельної ділянки у власність, постійне користування та/або в користування на умовах оренди – 1 шт.

- передача сформованої земельної ділянки з кадастровим номером у постійне користування та/або в користування на умовах оренди - 5 шт.

- погодження землевпорядної документації – 6 шт.

- поновлення договору оренди земельної ділянки – 6 шт.

- припинення договору оренди земельної ділянки (шляхом розірвання за ініціативи орендаря) -2 шт.

- затвердження містобудівної документації «Детального плану території для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов’язаної з отриманням прибутку) -1 шт.

- верифікація вулиць Обухівської селищної ради.

ЗВІТ  про роботу Служби у справах дітей виконавчого комітету Обухівської селищної ради за 2024 року

1. Аналітична робота

Службою у справах дітей Обухівської селищної ради постійно проводиться робота щодо здійснення аналізу у напрямку захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання в межах делегованих повноважень. Рішенням селищної ради затверджений штат Служби в кількості 3-х штатних одиниць.

За результатами проведення аналізу протягом 2024 року підготовлена аналітична інформація, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» опрацьовано 76 звернень громадян.

Протягом 2024 року здійснено діловодне опрацювання 450 листів за напрямом діяльності служби та підготовлено на них відповіді.

За звітний період видано: 90 наказів з основної діяльності служби та 58 з кадрових питань.

Службою у справах дітей самостійно здійснюється бухгалтерський облік та фінансово-господарська діяльність. За звітний період підготовлені звіти до Пенсійного фонду, Державного Казначейства, Державної податкової інспекції, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

2. Методична робота

Протягом звітного періоду надано 274 консультацій громадянам з питань правового та соціального захисту дітей, прийомних сімей. Надавалася роз’яснювальна та консультативна допомога опікунам, щодо виховання дітей.

Під час особистого прийому громадян, з дітьми та їх батьками проводились профілактично-роз’яснювальні бесіди. Порушувалися питання неприпустимості жорстокого поводження з дітьми та порушення їх прав.

Проводилась роз’яснювальна робота щодо порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів на території України.

Здійснювалися консультації з різних питань.

3. Організаційна робота

Відповідно до річного плану роботи Служби на 2024 рік (був затверджений рішенням виконавчого комітету Обухівської селищної ради від 17.01.2024 року №8), здійснюється робота Служби за напрямками діяльності.

Основними напрямками роботи служби є влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до сімейних форм виховання.

Так, станом на 01.01.2025 року на первинному обліку служби перебуває 42 дитини-сироти та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Із загальної кількості дітей Обухівської ТГ (всього- 3343), з них:

- 6 дітей- сиріт;

- 36 дітей, позбавлених батьківського піклування;

- 15 дітей виховується під опікою (піклування);

- 19 дітей знаходяться на вихованні в ДБСТ ( в інших громадах)

- 2 дитини на державному утриманні

- 2 дитини знаходяться в державних закладах за рішенням органів опіки та на час війни евакуйовані за межі України в умовах воєнного стану

- 1 дитина війни;

- 27 дітей перебувають у СЖО;

З початку 2024 року 10 дітям було надано статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування та поставлено їх на облік.

Протягом звітного періоду знято з обліку 6 дітей (по досягненню повноліття). Відповідно до законодавства розглянуто та прийнято звіти опікунів із визначеним пакетом документів для подальшого виконання обов’язків опікунів щодо захисту прав та інтересів підопічного, у т.ч. щодо використання коштів.

З метою пропаганди функціонування на території ОТГ дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей постійно проводиться інформаційна робота у відповідному напрямку – розміщення на сайті СР інформації.

Важливу роль займає робота, пов’язана з поліпшенням становища дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Працівниками Служби регулярно проводиться відвідування таких сімей. Протягом звітного періоду спеціалісти відвідали 99 сімей, про що складено відповідні акти перевірки житлово-побутових умов утримання дітей в родинах( в деякі сім’ї працівники Служби навідуються щотижня, з метою контролю) Службою у справах дітей проводиться комплексна робота щодо соціального захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, для цього проводиться обстеження умов проживання таких дітей, спільно з фахівцями КЗ «Центр надання соціальних послуг» Обухівської СР - для з’ясування, в яких умовах утримуються та виховується діти, які перебувають на обліку в службі у справах дітей.

До безвідповідальних батьків та дітей, схильних до протиправної поведінки, вживаються заходи профілактичного характеру, направлялися листи до восьмого відділення поліції з питання притягнення їх до відповідальності за ухилення від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання дітей.

Так, три особи були позбавлені батьківських прав по відношенню до 5 дітей.

Службою у справах дітей забезпечено координацію роботи дітей, які опинились у складних життєвих обставинах отримали соціальний захист і допомогу.

Здійснювалась робота щодо представництва неповнолітніх дітей в суді. Взято участь у 66 судових засіданнях: Дніпропетровського (смт. Слобожанка), Індустріальний, Бабушкінський, Петриківський районних судах, Дніпровський апеляційний суд та Новомосковський міський районний суд - за участю Служби як третьої особи та як позивача.

Проводилась робота щодо розгляду клопотань від навчальних закладів громади стосовно неповнолітніх учнів, які проживають на території громади – згідно ДОГОВОРУ ПРО СПІВПРАЦЮ.

Захист житлових прав – одне із пріоритетних напрямків у сфері соціального захисту дітей. Здійснюють ведення персоніфікованого обліку нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування відповідно до п.61 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 №866.

В 2024 році для придбання 1 (одного) житлового будинку для дитячого будинку сімейного типу родини Петруши, що переміщений до Дніпропетровської області з Донецької області, за 100 % коштів з державного бюджету, що складає 5638240,00 грн., з метою захисту прав дітей та створення дитячого будинку сімейного типу на території Обухівської селищної ради, була створена комісія з питань використання субвенції з державного бюджету місцевому бюджету на будівництво /капітальний ремонт/реконструкцію малих групових будинків, будинків підтриманого проживання, будівництво/ придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, виготовлення проектно-кошторисної документації.

9 дітей, які мають статус «дитина-сирота» та «дитина, позбавлена батьківського піклування» рішеннями (від 17.04.2024 року, від 18.12.2024 року) виконавчого комітету Обухівської селищної ради поставлені на квартирний облік та зараховані до списку осіб, які мають позачергове право на отримання житла і потребують поліпшення житлових умов .

Службою забезпечується організація та проведення засідань Комісії з питань захисту прав дітей із запрошенням громадян. У 2024 році відбулось 15 засідань Комісії ( три з яких - позачергові), розглянуто 80 питань.

Підготовлено:

подання про становлення статусу дитини

подання про надання дозволу на вчинення правочину

висновки про доцільність позбавлення батьківських прав

висновки про доцільність призначення опікуном

висновки про встановлення порядку участі у вихованні дитини визначення місця проживання

висновки про звільнення від повноважень опікуна

індивідуальні плани на дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах та дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування

Служба у справах дітей тісно співпрацює з Центром пробації та СЮП. Тому об’єднавши зусилля, провели спільну роботу з неповнолітніми, які стоять на обліку в ССД ВК ОСР - здійснили спільну профілактичну бесіду з дітьми та їх батьками, в якій ознайомили неповнолітніх з заходами на території Обухівської ТГ, які були приурочені до Дня захисту дитини. Під час святкового заходу, працівниками Служби також була проведена бесіда з техніки безпеки під час літніх канікул для учнів Обухівського ліцею.

З метою доступу до публічної інформації мешканцям територіальної громади здійснюється оновлення інформації у розділі «НОВИНИ» на офіційному веб-сайті селищної ради та оприлюднюються нормативно-правові акти, які підготовлені Службою.

З метою популяризації екологічних програм, Службою, спільно з благодійним фондом «ROTARI» організована та проведена акція з озеленення громади (висадження ялинок та дубків).

За ініціативою Світлани ДЬОМІНОЇ, Служба у справах дітей привітала малечу КЗ «Центр Соціальної підтримки дітей та сімей «Добре вдома» ДОР» з Великоднем. Діткам подарували святкові кошики з пасками, з солодощами, ласощами та іграшками.

Також працівники ССД ВК Обухівської СР склали та передали списки родин в яких виховуються діти-сироти, діти ,які опинилися в складних життєвих обставинах та діти, які знаходяться під опікою - для отримання ними гуманітарної допомоги.

Службою, з метою підтримки сімей, які опинились в СЖО та в боротьбі з наслідками російської агресії, спільно з Благодійною організацією «Надія і житло для дітей» була надана гуманітарна допомога вищезазначеним родинам. Взяли на облік малолітню дитину, яка опинилась в СЖО, в зв’язку з неналежним виконанням матір’ю батьківських обов’язків (дитина доставлена до приймального відділення №2 КНП «Міська дитяча клінічна лікарня №6»ДМР», згодом до КЗ «Центр Соціальної підтримки дітей та сімей «Добре вдома» ДОР».

Протягом звітного періоду приймали участь: у обласних, у районних робочих нарадах; засіданнях комісій; координаційних радах, онлайн конференціях з питань охорони дитинства. А саме, прийняли участь в онлайн-конференції для працівників соціальної сфери та служб у справах дітей Дніпропетровської області у сфері запобігання та протидії домашньому, гендерно-зумовленому насильству Дніпропетровської області на платформі Zoom, прийняли участь в онлайн-консультаціях програми Партнерство «Кожній дитині». Теми, які були розглянуті на конференції:

- особливості роботи щодо запобігання та протидії насильства в сім’ях військовослужбовців , які брали участь у бойових діях і поводяться агресивно з членами сім’ї»;

- булінг; поради батькам, учителям та дітям, а також прийняли участь у підсумковому заході курсу тренінгів, за участю керівництва Дніпровської ОДА, Асоціації ОТГ;

- правовий захист та представництво інтересів дитини;

- захист житлових та майнових прав дітей.

У жовтні відбулося навчання спеціалістів служб у справах дітей щодо взаємодії з попередження насильства, залишення малолітніх дітей та направлення їх у заклади інституційного догляду, яке організував БО «Надія і житло для дітей» в рамках реалізації проєкту «Зміцнення сімей і захисту дітей в Україні», а також у тренінгу «Захист дітей в умовах надзвичайної ситуації» для фахівців у сфері захисту дітей, що працюють у громадах Дніпропетровської області, який відбувся в м. Хмельницький, для працівників соціальної сфери та служб у справах дітей Дніпропетровської області у сфері запобігання та протидії домашньому, гендерно-зумовленому насильству, в результаті чого отримали сертифікат про проходження тренінгу.

У листопаді начальник Служби у справах дітей прийняла участь в обласному святі до Дня працівника соціальної сфери України на базі Комунального підприємства «Дніпровський національний академічний український музично-драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка» Дніпропетровської обласної ради». Також пройшли навчання в онлайн-вебінарі та консультацій в рамках проєкту «Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату»; тематичному науково-методичному семінарі з практичними кейсами та отриманням сертифікату про підвищення кваліфікації на тему: «Спори щодо визначення місця проживання дітей та участі батьків у їх вихованні у період дії воєнного стану (залучення спеціальних знань та судова практика)», організований Київським відділенням Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса».

Крім того, у грудні було організовано проведення обласного свята до Дня Святого Миколая для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. За ініціативи в. о. селищного голови Обухівської селищної ради Світлани Дьоміної, співпрацівники служби у справах дітей організовано привезли дітей на свято, яке відбулось в Дніпровському Академічному Театрі драми та комедії. Після перегляду мюзиклу «Скрудж та Різдвяне диво», діти пільгових категорій отримали солодкі подарунки від обласної Державної адміністрації.

Також вручили новорічні подарунки дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, з нагоди новорічних та різдвяних свят, надані Службою у справах дітей Дніпровської ОДА.

До того ж, завдяки проєкту «Захист дітей. Альтернативний догляд», що реалізується благодійною організацією «Надія і житло для дітей» , було надано пакети екстреної гуманітарної допомоги дітям, які виховуються в сім’ях, що опинились в складних життєвих обставинах Обухівської територіальної громади.

Працівники Служби у справах дітей прийняли участь в онлайн-конференціях програми «U-Lead з Європою» для працівників соціальної сфери та служб у справах дітей Дніпропетровської області. Тема, яка була представлена та розглянута на конференції:

«Розвиток альтернативних форм сімейного виховання в територіальних громадах».

Також були слухачами курсу онлайн-консультацій в рамках проекту «Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату», на теми:

- «Соціально-правовий захист дітей в період війни, взаємодія з органами опіки

та піклування в забезпечені права дитини на сімейне виховання»;

- «Усиновлення в умовах війни».

Щомісячно та щоквартально Служба інформує облдержадміністрацію в електронному вигляді про забезпечення прав дітей, які виховуються в сім’ях в умовах військового стану.

Здійснюється професійно-кадрове зростання працівників Служби. В програмі «Місцевий бюджет» готуються щомісячні фінансові та юридичні зобов’язання, платіжні доручення, звітування, подання на преміювання, ведення комп’ютерної програми «medoc» та своєчасне подання звітності, кваліфікація працівників завдяки проходженню курсів росту повсякчас зростає.

Службою підготовлено інформаційний, популістський проект в межах інформаційно-просвітницької кампанії з розвитку патронату над дитиною, в межах реформи деінституціалізації, щодо висвітлення сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

З метою забезпечення належної трудової дисципліни, недопущення фактів порушення вимог правил етичної поведінки, запобігання та протидії корупції, постійно зверталась увага посадових осіб служби у справах дітей на дотримання ними вимог антикорупційного законодавства.

Посадовими особами служби у справах дітей постійно проводиться робота щодо вивчення законодавства України та нормативно-правових документів, які регламентують роботу служби у справах дітей.


Звіт про результати роботи за 2024 рік відділу освіти, культури, молоді та спорту Обухівської селищної ради 


Кількість працівників - 6 чол. На сьогоднішній день працює – 3 чоловіки.

В.о. начальника відділу Наталія БРЯЗУ

Головний спеціаліст-бухгалтер Тетяна ГОНЧАРОВА

Спеціаліст І кат. Шкільна освіта Оксана ТОРОП

Охорона культурної спадщини, праці ,

цивільний захист Володимир ГАРІН ( в лавах ЗСУ)


В своїй роботі відділ керується Законом України «Про місцеве самоврядування» , Законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Позашкільну освіту» та інші.

Працюємо згідно «Положення про відділ освіти» , Плану роботи відділу освіти, Санітарного Регламенту . Підпорядковуємося голові селищної ради та Обласному Департаменту Освіти.

Форма навчання – Змішана для ЗЗСО, дистанційна для ЗДО та ЗПО. Кожна дитина під наглядом батьків, має можливість спілкуватися та отримати консультації, знання та допомогу від педагога.

Відділу освіти підпорядковані : заклади загальної середньої освіти( 4 одиниці) Обухівський ліцей та 3 гімназії; заклади дошкільної освіти(3 одиниці) - 2 з дошкільним підрозділом при закладах загальної середньої освіти освіти; 1 заклад позашкільної освіти КПНЗ «ЦЕНТУМ», Будинки культури ( 2 одиниці) КЗ «Обухівський селищний будинок культури» - директор Валентина ТКАЧЕНКО та КЗК «Миколаївський селищний будинок культури» - завідуюча Олена БУНДЮК, бібліотека КЗ «Обухівська публічна селищна бібліотека» ( директор Ольга ПОХАРЬ ) яка об’єднує 3 філії.

Загальна кількість у 2024 р. учнів закладів загальної середньої освіти складає 1138 особи, кількість вихованців ЗДО – 271 осіб, кількість вихованців закладів позашкільної освіти – 555. Станом на 01.09.2021 р. відвідували заклади освіти 1134дітей., кількість вихованців ЗДО – 314 осіб, кількість вихованців закладів позашкільної освіти – 520. Станом на 01.09.2022 р заклади загальної середньої освіти -1136 осіб, вихованців ЗДО – 308, вихованців позашкільної освіти – 520. Станом на 01.09.2023 р заклади загальної середньої освіти -1209 осіб, вихованців ЗДО – 274, вихованців позашкільної освіти – 520. Проводячи моніторинг, враховуючи військовий стан кількість учнів загальної середньої освіти збільшилася , за рахунок ВПО. Тільки в Обухівському ліцеї Дітей ВПО – 34 чоловіки .

На дітей пільгових категорій, ВПО, інклюзії , дітям –сиротам , позбавленим батьківського піклування , дітям з багатодітних сімей, СЖО , дітям, батьки, який в лавах ЗСУ приділяється надається всебічна підтримка в закладах освіти. Від облдержадміністрації , департаменту освіти , спонсорів Міжнародних організацій діти отримали :

07.05.24 р. гуманітарна допомога від представників дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) - 6 шт. ноутбуки з сумками.

17.04.24 р. гуманітарна допомога від представників дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) - 11 шт. ноутбуки з сумками.

10.02.24 ЮНІСЕФ - 12 шт. Хромбуки у тому числі сумки

27.11.2024 – було отримано шкільний автобус для Горянівської гімназії

Подали заявку до департаменту освіти , на отримання 103 шт. ноутбуків для дітей пільгових категорій та 70 для педагогів. Згідно заявки від закладів освіти всі діти- 3 гімназій отримають ноутбуки в повному обсязі , в подальшому потребують ноутбуки діти Обухівського ліцею ( 52-9) - 43 чол. Працівники відділу освіти, злагоджено працюють із бібліотекарями шкіл стосовно забезпечення дітей підручниками. Вчасно згідно графіку видачі підручників в департаменті, отримуються та передаються книги до закладів освіти.

Основною метою в роботі є створення належних умов для навчання та виховання молоді із новими поглядами, формування дитини сучасності. З дитинства прививається любов до рідної мови, вивчення історії рідного краю, поширення знань про звичаї , обряди, традицій українського народу. Національно-патріотичного виховання , пошана до воїнів ЗСУ є одним із основ в вихованні молодого покоління.

Вчителі, діти , батьки , мешканці громади надають посильну допомогу воїнам ЗСУ. Є Волонтерами. За ініціативою учнів Обухівського ліцею та підтримки здобувачів освіти Обухівської гімназії, Горянівської гімназії, Миколаївської гімназії , селищної ради в жовтні місяці відбулася Благодійна ярмарка « Крок до Перемоги» Передано необхідні речі, воїнам 31 бригади, в міську 6-ту лікарню м. Дніпро та інші.

Заклади освіти, позашкільної освіти , садочків , працівники селищної ради , небайдужі жителі громади постійно підтримують наших воїнів, надають посильну допомогу, відвідують госпіталі, передають посилки Воїнам ЗСУ.

В нелегкий для країни час, в умовах воєнного часу , при підтримці та порозумінні із керівництвом селищної ради, керівниками закладів освіти, позашкільної освіти , культури працівники відділу освіти, депутатів , батьків та небайдужих жителів громади створювалися належні умови для функціювання навчальних закладів, навчання та виховання дітей.

На сьогоднішній день навчання та виховання підростаючого покоління відбувається з урахуванням та впровадженням в навчальний процес нових технологій , видів та методів роботи. За цей рік керівниками закладів освіти, вчителями та вихователями освоєно та впроваджено в навчальний процес електронні журнали, СТЕМ ОСВІТА, впроваджено -

LEGO Foundation для початкової школи продовжується впровадження 

НУШ, постійно підвищують свою кваліфікацію вчителі та асистенти вчителів , які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами.

Працівники закладів освіти проходять атестацію , курси підвищення кваліфікації , отримуючи сертифікати, приймають участь в конференціях, семінарах. Начальник відділу освіти в вересні, прийняла участь в Обласному Форумі освітян «Освіта Дніпропетровщини : курс на трансформацію». Як керівник закладів освіти пройшла курси «Організація послуг психічного здоров’я та психосоціальної підтримки». Приймали участь в Семінарі Круглий-стіл «Психо-соціальна допомога дітям та їх батькам Обухівської громади». В листопаді працівники відділу Дистанційно підвищили кваліфікацію отримавши сертифікат в межах дводенної онлайн-конференціях «Розвиток цифрового освітнього середовища закладів загальної середньої освіти. Застосування штучного інтелекту в освіті» за компетентостями: професійно-педагогічною, інформаційно-цифровою, фаховою . Керівники закладів освіти в листопаді пройшли навчання з охорони праці та ОБЖ, здали іспити та отримали посвідчення (дійсне 3 роки) в.о. начальника відділу освіти пройшла очні навчання в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Дніпропетровської області з 14.10 по 18.10.2024 р. та отримала посвідчення. Є активними учасниками зустрічей – спілкувань із Благодійним фондом «Слов’янське серце», «Добре вдома». Прослухали курс «Позитивне батьківство» 14 годин та отримали сертифікат. На базі КПНЗ «ЦЕНТУМ» протягом шести місяців для дітей , батьків, вчителів проводилися зустрічі із психологами, працівниками «Слов’янського серця», батьки мали можливість зайняти своїх дітей в зонах відпочинку, та дозвілля. В закладах освіти, будинку культури та бібліотеках селища проходять зустрічі із психологами, логопедами . Проводилися заняття із цивільного захисту населення, надання

першої допомоги, правил поведінки по збереженню життя та здоров’я дітей та дорослих. БФ «Золота година» провели навчання з домедичної допомоги із вчителями, вихователями закладів освіти . Протягом року керівники закладів освіти, вчителі, вихователів мали можливість спілкуватися із народним депутатом Сергієм ДЕМЧЕНКОМ.

Протягом року спеціалістами відділу освіти проводилися наради, круглі-столи , семінари, на яких обговорювалися Новітні технології навчання, Перспективи розвитку освіти Нової Сучасної Школи, Накази , Постанови та рекомендації Міністерства освіти , департаменту освіти та науки , шляхи їх втілення в навчальний процес. Доцільно відмітити що присутніми та приймали активну участь в обговорені глобальних питань освіти були голова , заступники голови, секретар селищної ради, директор фінансового відділу.

Діти та вчителі є активними учасниками в проведенні інтернет-олімпіад, ZOOM – конференцій. Є переможцями в Всеукраїнських конкурсах ім.. Петра Яцика, Т. Шевченка, МАН та інших.

Виступи вихованців навчальних закладів знають не тільки в селищі, Дніпрі але й за межами країни : діти при підтримці керівників та батьків приймають активну участь в конкурсах, вікторинах , концертах. Творчі колективи отримали ряд подяк, грамот та дипломів.

Дитячий колектив «ВІОЛИ» Обухівський Ліцей, вчитель Ганна МІЩЕНКО (директор Віра ДЖУР ) з кожним роком вдосконалюють свої здібності, залучаючи нових учасників. Розширюють свої здібності. Радують виступами : Учасники Зразкового ансамблю бандуристів «Лелеки» КЗК «Миколаївський селищний будинок культури» керівник Анастасія ШАХОВА .

Спортивно-хореографічний колектив «Грація» КЗК «Миколаївський селищний будинок культури» керівник Тетяна ХЕЙЛИК та інші.

За ініціативи Тетяни ХЕЙЛИК діти Миколаївської гімназії приймають участь в Всеукраїнському конкурсі – Школа Джуніорс «Ліга сміливих», «Спорт для всіх» . До участі на сьогоднішній день залучені діти всіх шкіл нашої громади : Діти Миколаївки та Обухівського ліцею влітку проводили спортивні змагання серед учнів 5-х класів. На сьогоднішній день залучені учні 5-х класів всіх шкіл нашої громади. Організовані були проведені виїзні семінари за участю дітей, працівників закладів культури, бібліотек із залученнями жителів громади.

Бібліотека - філія № 3 завідуюча Любов КНИШ .

Бібліотека - філія № 1 селища Миколаївки - завідуюча Любов КУХАРЧУК.

Відбудеться звітний концерт учасників гуртків КЗ «Обухівський селищний будинок культури» – директор Валентина ТКАЧЕНКО .

Незважаючи на воєнний стан, діти під наглядом батьків з задоволенням відвідують гуртки, які організовано проходять в закладах культури, КПНЗ «ЦЕНТУМ», бібліотеках. Збільшилася мережа гуртків.

Наші діти, дорослі жителі громади відвідують зустрічі , лекції, круглі столи із представниками БФ «Слов’янське серце» , «Добре вдома» , психологами. Вчителі що прослухали ряд занять отримали сертифікати.

В нашій громаді є дві сучасні бібліотеки . Селище Миколаївка філія № 1 та Обухівська селища бібліотека, що знайшлися небайдужі люди , які реалізували проекти «Молодіжний простір в рамках конкурсу соціальних ініціатив «Час діяти Україно» та втілення цільової програми створення сучасного культурно-освітнього простору «Обухівка-НUB». Жителі громади мають можливість використовувати сучасну техніку, поспілкуватися в комфортних умовах із бібліотекарами, дітьми. Відповідальна - директор бібліотеки Ольга ПОХАРЬ .

Протягом трьох місяців (по суботам ) приймали активну участь в Обласних спортивних змаганнях в смт. Магдалинівка організованих ГО «ДТО ВФСТ «Колос» серед територіальних громад. Серед 45 громад наша громада зайняла 9 місце. Нагороджені кубками та подяками .

Робота, яка проводиться в комунальних закладах освіти, культури , активна участь дітей та вчителів в заходах вчасно висвітлюється на сайті закладу. Відділ освіти має свою сторінку в соціальній мережі, та розділ на сайті Обухівської селищної ради , на яку може зайти кожен громадянин селища, подати свою ідею та разом з нами її втілити в життя. Постійно, вчасно висвітлюються інформація про проведені заходи що відбуваються в громаді.

Відділ соціального захисту населення Обухівської селищної ради – в.о. начальника відділу Віта КИРИЛЕНКО.

КЗ «Центр надання соціальних послуг» - директор Світлана МІЩЕНКО .

Служба у справах дітей – Начальник Олена ШУЛЬГАН .

Приймали участь :

28.11. 2024 Форум «Громадські слухання. Реформа Освіти» м. Дніпро готель «Мінора», Глобальної акції «16 днів активізму проти гендерно-зумовленого насильства за підтримки Структури ООН із питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки) в межах проекту «EU 4 Recover» - розширення можливостей громад в Україні» (EU4 Recovery) за фінансової підтримки Європейського Союзу.

В цьому році заклади відмічали Ювілеї. На базі цих закладів відбулися вітальні семінари з привітанням, подарунками за участю керівництва селищної ради, депутатів, представників Благодійних фондів, жителів громади .

65 - років КЗ «Обухівська публічна бібліотека».

35 - років - КПНЗ «ЦЕНТУМ» Обухівської селищної ради

Дитячі колективи : Вокально-інструментальний ансамбль «Юні віртуози» старша і молодша групи, Вокальний ансамбль «Віоли» Обухівського ліцею. Директор Віра ДЖУР . Кл. керівник Галина МІЩЕНКО.

Ансамбль Бандуристів с. Миколаївка-керівник Анастасія ШАХОВА .

Спортивно-хореографічний колектив «Грація» Миколаївського будинку культури керівник Тетяна ХЕЙЛИК та багато інших.

Колектив «Колежаночки» Миколаївський будинок культури.

Важливим напрямком роботи серед дітей та молоді є Національно-патріотичне виховання.  Кожен  дорослий та дитина приймають участь в Волонтерській роботі. Приймають активну участь в різних акціях «Подарунок воїну ЗСУ», малюнки, Обереги «Янголя»,  благодійні внески радують наших захисниць та захисників.


Робота позашкільної освіти, працівників КПНЗ «ЦЕНТУМ» Порівнюючи із минулим роком та враховуючи затверджений графік гуртків які відвідують наші діти слід відмітити, що якість проведення та форми проведення змінилися в кращу сторону. Діти з радістю ходять на гуртки: Танцювальні, спортивні секції, шахи, шашки, ляльковий театр, хорового співу, «Чарівний клубочок» «Петриківського розпису» та інші. Діти мають можливість танцювати в відремонтованому залі КЗ «Обухівський селищний будинок культури».

 

Постійно стежимо за Знаменними датами календаря . 

Виносимо на обговорення даних заходів на засідання виконкому селищної ради. Протягом року відбулися заходи в громаді:

Новорічні привітання для дітей. Святкування Нового року – Новорічна ялинка для дітей громади. Кожна дитина отримає подарунок День захисту дітей.

01.09.24 День знань. Перший дзвоник.

День прощання зі школою. Останній дзвоник. Випускні вечори.

Свято Обдарованих дітей.

Волонтерська діяльність: Ярмарки благодійності. Допомога воїну ЗСУ.

Проведення заходів біля Алеї пам’яті загиблим односельцям – захисникам України Обухівської громади.

День захисника та захисниць України. День українського козацтва. Свято Покрови.

День працівників освіти, культури, позашкільної освіти.

Міжнародний день Миру.

Мітинг. Переправа через Дніпро. Визволення Дніпропетровщини.

Міжнародний День рідної мови. День писемності. Участь в написанні Радіодиктанту. День Єднання. День Незалежності. День Конституції.

День вшанування учасників бойових дій на території інших держав. 65-річниця виведення військ із Афганістану.

День Пам’яті та Примирення. День Європи. День Матері.

Всесвітній День вишиванки. Української Хустки.

День Гідності та свободи. День Героїв Небесної Сотні.

Міжнародний День Герба.

Відкриття підрозділу місцевої пожежної охорони.

Ліги сміливих «Спорт для всіх», «Джуніорс», участь у Всеукраїнських шкільних лігах «Пліч-о-пліч»

Річниця Голодомору. Участь в Акції «Запали свічку пам’яті»

День пам’яті «Чорнобильська трагедія» та інші.


Звіт про роботу відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи Обухівської селищної ради 

за 2024 року


Відділ загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи селищної ради діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є структурним підрозділом Обухівської селищної ради. Відповідно структури, затвердженої рішенням селищної ради від на 2023, налічує 8 посадових осіб.(фактично працює4 посадові особи)

До складу відділу входять: начальник відділу, три спеціалісти І категорії, діловод, секретар керівника, головний спеціаліст з питань персоналу та кадрової роботи та головний спеціаліст з муніципальних ініціатив та інвестицій.

У своїй діяльності спеціалісти відділу керуються Конституцією України, Законами України, Указами та розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями голови обласної ради, рішеннями виконкому та селищної ради, розпорядженнями селищного голови.

Основними завданнями відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи є забезпечення діловодства у виконкомі селищної ради, реєстрація вхідної, вихідної документації, рішень виконкому, розпоряджень селищного голови, отримання та відправка поштової кореспонденції в паперовому та електронному виглядах, доведення до виконавців листів та інших документів, здійснення контролю за якістю та правильністю підготовки і оформлення вихідних документів, за термінами їх виконання, надання методичної допомоги в організації роботи з ведення діловодства відділам та структурним підрозділам виконкому селищної ради, оформлення протоколів засідань виконавчого комітету, сесій селищної ради та нарад, які проводить селищний голова, заступники селищного голови.

За звітний період спеціалістами відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи селищної ради опрацьовано Інструкцію з діловодства в апараті виконавчого комітету Обухівської селищної ради та Номенклатуру справ. Розроблено та затверджено посадові інструкції працівників відділу, затверджено посадові інструкції всіх працівників апарату виконавчого комітету селищної ради.

У 2024 році відділом загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи було зареєстровано та передано за призначенням 3643 документи (вхідна кореспонденція), у 2023 році - 2823 документи. Це - постанови Кабінету Міністрів України, Закони України, рішення обласної ради, розпорядження голови обласної державної адміністрації, листи, клопотання, повідомлення від установ, організацій територіальної громади. Зареєстровано та відправлено у встановленому порядку 2357 документи, за 2023 рік – 1984 документи (вихідна кореспонденція).

За звітний період зареєстровано 195 розпорядження селищного голови та секретаря ради, підготовлено та проведено 9 сесій селищної ради та 13 засідань виконавчого комітету на яких прийнято більше тисячі рішень, які видані для роботи виконавцям у паперовому вигляді.

За 2024 рік спеціалістами відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи зареєстровано – 669 звернення, з них усних 172, 36 – колективних, у яких 918 підписів.

У звітному періоді найбільше надійшло звернень – 215 з питань аграрної політики та земельних відносин. Найчастіше порушувались питання відведення земельних ділянок (у власність і користування) різного цільового призначення, про відновлення меж земельної ділянки, вирішення питань земельного спору та інше, 82 звернень порушувалися питання соціального захисту, 171 житлово-комунального господарства та благоустрою, інші.

У 2024 році до селищної ради надійшло 328 запитів з приводу надання інформації відповідно Закону України «Про доступ до публічної інформації». На всі запити надано відповіді. Спеціалістами зареєстровано 63 звернення, запитів та клопотань депутатів Обухівської селищної ради стосовно вирішення питань, які виникали під час здійснення депутатських повноважень. Зокрема: з питань земельних відноси, дотримання етики депутатської діяльності, ремонту вуличного освітлення, поточного та ямкового ремонту дорожнього покриття та ін.

Спеціалістом відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи проводилась робота з покращення сайту Обухівської селищної ради та здійснювалось постійне інформаційне наповнення .

Працівниками відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи постійно проводиться моніторинг, контроль і аналіз виконання завдань, визначених документами органів виконавчої влади вищого рівня, діяльності посадових осіб виконкому щодо роботи із документами про що начальник відділу загально-організаційного забезпечення та кадрової роботи інформує на апаратних нарадах.

Працівниками відділу постійно здійснюється робота щодо впорядкування документів згідно номенклатури справ, інструкції з діловодства.

Щодня формується вихідна та вхідна кореспонденція на підпис в.о.селищного голови. Спеціалісти відділу приймають активну участь в організації та проведенні масових заходів, які проводяться селищною радою.


Звіт директора комунального закладу "Центр надання соціальних послуг Обухівської селищної ради про результати роботи" за 2024 рік

Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Обухівської селищної ради (далі- Центр) створений Рішенням сесії Обухівської селищної ради від 24.12.2020 року № 73-3/VIII.

З січня 2021 року забезпечує соціальними послугами жителів 3 населених пунктів громади.

Центр працює відповідно до ПОЛОЖЕННЯ.

Основним завданням Центру є:

- проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;

- надання особам/сім’ям комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, відповідно до класифікатора соціальних послуг, затвердженого Міністерством соціальної політики України, з метою мінімізації або подолання таких обставин;

- надання послуг з підтримки переходу від військової служби до цивільного життя ветеранів, забезпечення соціальної захищеності та підтримки Захисників і Захисниць України, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць.

З метою організації комплексного надання якісних соціальних послуг сім’ям/особам, які потрапили в складні життєві обставини та громадянам похилого віку і особам з інвалідністю Центр працює за трьома напрямками:

- надання соціальної допомоги «Догляд вдома»;

- надання соціальних послуг сім'ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;

- надання послуг з підтримки переходу від військової служби до цивільного життя ветеранів, забезпечення соціальної захищеності та підтримки Захисників і Захисниць України, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.

В 2024 році в Центрі створено 2 відділення:

  • відділення «Сервісний офіс у справах ветеранів»;
  • відділення соціальної роботи.

Збільшено штат комунального закладу.

Штатний розпис Центра складається із 16 працівників:

- директор;

- бухгалтер;

- завідувач відділенням – 2 штатні одиниці;

- фахівець із соціальної роботи – 2 штатні одиниці;

- фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб- 2 штатні одиниці;

- психолог – 1 штатна одиниця;

- соціальні робітники – 7 штатних одиниць.

На даний час у нас 4 вакантні посади:

- 1 посада фахівця із соціальної роботи;

- 1 посада психолога;

- 2 посади фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.


Соціальними послугами охоплені майжі всі мешканці територіальної громади.

Всі послуги працівниками надаються відповідно до державних стандартів та Закону України «Про соціальні послуги».


В квітні 2024 року створено відділення «Сервісний офіс у справах ветеранів». Працює на даний час тільки завідувач відділення.

За період з 02.04.2024 р. по 28.11.2024 р. було надано інформаційно консультативні послуги 30 військовослужбовцям, ветеранам, членам сімей загиблих.

Визначено проблемні питання, які потрібно вирішити для допомоги військовослужбовцям, ветеранам, членам сімей загиблих це:

- інформування про державні, регіональні, місцеві програми підтримки ветеранів;

- надання консультацій щодо передбачених законодавством можливостей, гарантій, пільг та прав;

- надання консультацій щодо отримання соціальних послуг, зокрема оформлення документів для отримання таких послуг;

- надання консультацій щодо отримання реабілітаційних послуг, зокрема з питань оформлення документів для отримання таких послуг.

За цей період надана допомога в отриманні реабілітаційних послуг 2-м військовим, більше 15 військовослужбовцям та членам їх сімей допомогли в зборі та оформлені документів на оформлення пільг на комунальні послуги, отримання матеріальної допомоги на придбання дров, матеріальної допомоги на лікування, допомога в зборі пакету документів та поставлення на квартирний облік 2-х військових, одній родині військового надано психологічну допомогу доньці.

Налагоджено роботу з громадськими організаціями та благодійними фондами : Ветеран ХАБ та МОМ ООН.

В даний час у завідувача відділення сервісний офіс у справах ветеранів надає послугу соціальний Супровід ветерану з ампутацією. Допомагає в оформлені документів на МСЕК, оформлені посвідчення інваліда, оформленні пенсії, оформленні одноразової грошової допомоги, допомагає в організації ремонтних робіт в будинку ( закупка матеріалів, пошук бригад, фарбування стін, пошук меблів), сприяння в вирішенні інших побутових питань.


Надання соціальних послуг сім’ям/особам, які потрапили в складні життєві обставини весь рік здійснює 1 фахівець із соціальної роботи.

Навантаження по наданню соціальних послуг сім'ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах на одного фахівця склало більше як 10000 осіб (при нормі - 4 тис. мешканців на 1 штатну одиницю).


Фахівець із соціальної роботи надає послуги:

консультування;

кризове та екстрене втручання;

соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах;

інформування;

соціальний супровід сімей у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування.


Фахівцем із соціальної роботи відділу соціальної роботи впродовж 2024 року охоплено соціальними послугами 181 сімей/осіб – в них дітей 201, осіб старше 18 років 291.

Зроблено 208 актів оцінки потреб сім’ї/особи в тому числі за категоріями:

одинока мати/батько – 11 сімей ( 25 дітей);

сім’ї, в яких батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків - 3 сім’ї ( 3 дитини);

постраждалі від збройних конфліктів та тимчасової окупації (внутрішньо переміщені особи –ВПО) 21 родина, особи/сім’ї учасників бойових дій - 8 сімей/осіб;

сім’ї, члени яких постраждали від насилля – 13 родин;

сім’ї, де один чи кілька членів мають інвалідність - 7 сімей (12 дітей);

сім’ї опікунів / піклувальників – 12 сімей (23 дітей під опікою);

особи ромської національності - 3 сім’ї ( 7 дітей);

умовно засуджені –2 сім’ї ( 2 дітей умовно засуджених);

особи похилого віку – 68 осіб;

інших - 34 сімей/осіб (дітей 71).


Протягом 2024 року Центром надавалися послуги 21 сім’ї/особі, які потрапили в складні життєві обставини, з них:

- під соціальним супроводом перебувало – 13 сімей ( 32 дитини);

- 8 родин на послузі консультування (30 дітей).

Соціальним супроводом сiмей, в яких виховуються дiти-сироти та дiти, позбавленi батькiвського пiклування охоплено 6 сімей (13 дітей під опікою).

.

За 2024 рік було зроблено близько 300 відвідувань сімей/осіб, які потрапили в складні життєві обставини.

Три сім’ї, які потрапили в складні життєві обставини отримали гуманітарну допомогу від благодійної організації «Надія і житло для дітей».

Важливими критеріями якості соціальної роботи є сім’ї/особи зняті з соціального супроводу з позитивним результатом та кількість досягнутих конкретних результатів у роботі з цими сім’ями.

У результаті проведеної роботи з соціального супроводу знято 5 родин із них:

- 3 родини з позитивним результатом;

- 1 родина мінімізовано складні життєві обставини;

- 1 родина знята з негативним результатом – дитина вилучена з родини, службою у справах дітей подано позов на позбавлення матері батьківських прав.

Фахівці із соціальної роботи сприяли в роботі «Мобільної бригади» КЗ «Центр соціальної підтримки дітей та сімей «Добре вдома». 42 дитини громади безкоштовно отримали допомогу спеціалістів: вчителів-логопедів і практичного психолога.


Надання соціальної послуги «Догляд вдома» здійснюють 7 соціальних робітників.

За 2024 рік на обслуговуванні у яких було 55 осіб похилого віку, людей з інвалідністю та діти інваліди дитинства.

З яких:

- діти війни – 29 особи;

- учасники війни – 3 особи;

- особи з інвалідністю – 7 чоловік;

- внутрішньо переміщені особи – 2 особи;

- дитина з інвалідністю – 2 дитини;

- особи похилого віку – 12 осіб .

Одна особа похилого віку отримує послугу «Догляд вдома» на платній основі.

В середньому, навантаження на одного робітника в 2024 році склало близько 8 осіб, при нормі - 6 осіб у сільській місцевості.


За звітний період припинено надання соціальних послуг 5 особам;

- в зв’язку зі смертю – 2;

- зі зміною місця проживання- 3.

Упродовж звітного періоду робота здійснювалася з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» від 29.12.2009 №1417 (далі - Постанова) та Державного стандарту Догляду вдома (далі – Державний стандарт).

На всіх громадян, що отримують соціальну послугу, ведуться особові справи, в якій відповідно до Постанови та Державного стандарту містяться документи, що підтверджують його право на отримання соціальних послуг, визначаються індивідуальні потреби особи, складаються індивідуальні плани, укладаються договори про надання соціальних послуг.

У 2024 році соціальними робітниками було зроблено більше як 5003 виходів до осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, та виконано більше як 20884 заходів, що складають соціальну послугу.

Відвідування підопічних здійснюється соціальними робітниками від 1 до 5 разів на тиждень відповідно до затверджених індивідуальних планів надання соціальної послуги догляду вдома, які складаються відповідно до потреб кожного отримувача послуг.

Соціальні робітники надають допомогу у веденні домашнього господарства (придбання і доставка продовольчих, промислових та господарських товарів, медикаментів, косметичного прибирання житла, приготування їжі, миття вікон), у самообслуговуванні (зміна постільної, натільної білизни, вдягання, миття голови, купання, користування туалетом), в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами (виклик лікаря, відвідування в закладах охорони здоров’я), в оформленні документів (субсидій на комунальні послуги, матеріальної допомоги, оплата комунальних послуг, звірення платежів, заміна книжок, написання листів, заяв) тощо.

Робітники комунального закладу ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків, не використовують своє службове становище з метою отримання матеріальних благ від підопічних. Що підтверджено звітом «Про проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу надання соціальних послуг Комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг» Обухівської селищної ради за 6 місяців 2024 року».

Центр проводить інформаційно – просвітницькі заходи з попередження домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, інформаційно- роз’яснювальну роботу з розвитку сімейних форм виховання; пошук, відбір та направлення на навчання кандидатів у патронатні, прийомні сім’ї та ДБСТ, щодо популяризації сімейних форм виховання; виховання відповідального батьківства, формування сімейних цінностей для батьків з сімей, які опинились в складних життєвих обставинах.

З метою підвищення кваліфікації фахівці постійно беруть участь у різних навчальних семінарах, тренінгах з питань надання соціальних послуг, що проводилися як міжнародними партнерами (ЮНІСЕФ, благодійною організацією «Українська освітня платформа», Дніпровська ліга соціальних працівників, Фонду Ріната Ахметова) так і обласним центром соціальних послуг.

На сторінці Центру у соціальній мережі «Фейсбук» постійно висвітлюються проведені Центром заходи, події, розміщуються інформаційні матеріали та ін.

На базі Центру функціонує банк одягу, взуття до якого жителі громади безкоштовно передають різний одяг, взуття, іграшки, дитячі коляски, які у подальшому, за потреби, безкоштовно передаються ВПО, багатодітним, малозабезпеченим родинам, особам похилого віку та особам з інвалідністю, а також особам, які опинилися в складних життєвих обставинах.

В червні – липні 2024 року проведено внутрішню оцінку якості та моніторингу надання соціальних послуг Комунальним закладом «Центр надання соціальних послуг» Обухівської селищної ради за 6 місяців 2024 року. Звіт про результати роботи було затверджено на засіданні виконавчого комітету.


Приймаємо активну участь у роботі комісії з питань захисту прав дитини, опікунській раді, роботі дорадчих органів при Обухівській селищній раді.

За поточний рік скарг на роботу фахівців із соціальної робота та соціальних робітників не надходило.

Робота закладу буде продовжуватися й надалі, відповідно до покладених на нього завдань. 


Звіт відділення «Сервісний офіс у справах ветеранів» 


В квітні 2024 року створено відділення «Сервісний офіс у справах ветеранів». Працює на даний фахівець із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб. За період з 02.04.2024 р. по 28.11.2024 р. було надано інформаційно-консультативні послуги 30військовослужбовцям, ветеранам, членам сімей загиблих. Визначено проблемні питання, які потрібно вирішити для допомоги військовослужбовцям, ветеранам, членам сімей загиблих це: - інформування про державні, регіональні, місцеві програми підтримки ветеранів; - надання консультацій щодо передбачених законодавством можливостей, гарантій, пільг та прав; - надання консультацій щодо отримання соціальних послуг, зокрема оформлення документів для отримання таких послуг; - надання консультацій щодо отримання реабілітаційних послуг, зокрема з питань оформлення документів для отримання таких послуг. За цей період надана допомога в отриманні реабілітаційних послуг 2-мвійськовим, більше 15 військовослужбовцям та членам їх сімей допомогли в зборі та оформленні документів на оформлення пільг на комунальні послуги, отримання матеріальної допомоги на придбання дров, матеріальної допомоги на лікування, допомога в зборі пакету документів та поставлення на квартирний облік 2-х військових, одній родині військового надано психологічну допомогу доньці. Налагоджено роботу з громадськими організаціями та благодійними фондами : Ветеран ХАБ та МОМ ООН. За звітний період фахівець із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб надав послугу соціальний Супровід ветерану з ампутацією. Допоміг в оформленні документів на МСЕК, оформленні посвідчення інваліда, пенсії, оформленні одноразової грошової допомоги, допомагає в організації ремонтних робіт в будинку ( закупка матеріалів, пошук бригад, фарбування стін, пошук меблів), сприяння в вирішенні інших побутових питань.

На даний час ветеран переселений у власний будинок, де створені комфортні умови .

Звіту роботи Відділу соціального захисту населення Обухівської селищної ради  за 2024 рік


Відділ соціального захисту населення Обухівської селищної ради, штатною чисельністю 3 посадових особи - продовжив роботу з 15 квітня 2024 року.

Рішенням сесії були змінені та затверджені: Положення про відділ, Положення про надання матеріальної допомоги мешканцям Обухівської громади, склад Мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства, склад Опікунської ради та склад Координаційної ради з питань гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми.

Внесені зміни до Програми соціального захисту населення.

Розроблені та затверджені посадові обов’язки працівників відділу.

Відділ здійснює забезпечення призначення та виплат усіх видів соціальних допомог та компенсацій, встановлених законодавством України, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Спеціалісти Відділу взаємодіють з ЦНАПом та Миколаївським старостатом. Здійснюється виїзд 1 раз на місяць для прийому громадян селища Миколаївка.

Спеціалістами Відділу виїзду проводяться консультації, розгляд звернень громадян, визначення права заявника на призначення всіх видів державної допомоги та соціальних виплат, а саме:

Надання щомісячної компенсаційної виплати непрацюючий особі, які здійснює догляд за особою з інвалідністю 1 групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку;

Надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Призначення пільги на придбання палива, у тому числі рідкого, скрапленого балонного газу для побутових потреб.

Призначення пільг на оплату житла, комунальних послуг.

Призначення тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання чи перебування не відоме.

Призначення одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України “Мати - героїня”.

Призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

Призначення державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Призначення державної допомоги при народженні дитини.

Призначення одноразової натуральної допомоги “Пакунок малюка”.

Призначення державної допомоги при усиновленні дитини.

Призначення державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.

Призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям.

Призначення державної допомоги одному з батьків, усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, одному з прийомних батьків, батькам - вихователям, які доглядають за хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність.

Призначення державної допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.

Призначення державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.

Призначення надбавки на догляд за особами з інвалідністю з дитинства та дітьми з інвалідністю.

Призначення державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.

Призначення державної соціальної допомоги на догляд.

Призначення компенсації за догляд фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі.

Призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючий особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

Призначення грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І або ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею.

Призначення одноразової грошово / матеріальної допомоги особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю.

Призначення одноразової компенсації сім’ям, які втратили годувальника із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою.

Призначення одноразової компенсації батькам померлого учасника ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою.

Призначення компенсацій та допомоги учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, віднесеним до категорії 1, або 2, або 3; потерпілим від Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 1, або 2, або 3; потерпілим від радіаційного опромінення, віднесеним до категорії 1 або 2.

Призначення компенсацій та допомоги дітям, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, дітям з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, та їхнім батькам.

Призначення грошової компенсації вартості проїзду до санаторно-курортного закладу і назад особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам.

Призначення грошової компенсації вартості самостійного санаторно - курортного лікування осіб з інвалідністю.

Установлення статусу, видача посвідчень батькам багатодітної сім’ї та дитині з багатодітної сім’ї.

Призначення щомісячної адресної грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

На виконання наказу Міністерства соціальної політики України, у відділі соціального захисту населення працює програмний комплекс “Інтегрована інформаційна система “Соціальна громада” яка пришвидшує отримання адміністративних послуг соціального характеру, персональні дані заявника які формуються з централізованих баз даних отримувачів усіх видів соціальної допомоги та компенсаційних виплат.

З початку квітня 2024 року до Управління соціального захисту населення Дніпровського району було передано 408 особових справ. З них - 59 субсидій, 21 пільга, 328 державні допомоги.

З місцевого бюджету здійснюються компенсаційні виплати фізичним особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній основі. Для оформлення даної послуги звернулось 54 громадянина. Здійснено виїздів та складено актів - 197.

Затверджені технологічні та інформаційні картки адміністративних послуг, які визначають порядок призначення компенсацій та соціальних допомог визначених Законом України.

Видано 2 висновки Опікунської Ради. Здійснено 16 виїздів Мобільної бригади соціально-психологічної підтримки, постраждалих від домашнього насильства.

Ведеться електронний реєстр багатодітних сімей. З квітня поточного року видано 16 посвідчень батьків багатодітної сім’ї та 19 посвідчень дітей багатодітної сім’ї.

Функціонує віддалене робоче місце для надання послуг з обслуговування громадян з питань пенсійного забезпечення в територіальній громаді. Прийом ведеться один раз на місяць.

Відділ соціального захисту тісно працює з КЗ “Центр надання соціальних послуг” Обухівської селищної ради, де за час сумісної роботи складено 59 актів обстеження житлово-побутових умов сімей, які опинились в складних життєвих обставинах, видано 19 рішень про взяття родини на соціальні послуги.

Спеціалісти відділу періодично приймають участь у тренінгах, навчаннях та семінарах. Отримано 4 сертифікати, що підтверджують підвищення кваліфікації у наданні послуг та спілкуванні з родинами, які опинились у складних життєвих обставинах.

Відповідно до Заходів щодо виконання Програми соціального захисту населення Обухівської ТГ на 2024 рік, програма виконана на 99,9%.

Матеріальна допомога надається відповідно до затвердженого положення про порядок надання одноразової допомоги громадянам, які опинилися в СЖО, та іншим категоріям громадян.

Отримано матеріальну допомогу:

-Родини військовослужбовців, яких було призвано на військову службу - 36 (180 тис);

-Матеріальна допомога на придбання дров для опалення будинку - 22 (88 тис);

-Матеріальна допомога на лікування - 221(877 тис);

-Матеріальна допомога на поховання - 9 (40 тис);

-Матеріальна допомога багатодітним сім’ям, які мають 4 дітей і більше - 3 (15 тис);

-Матеріальна допомога СЖО - 2 (7 тис);

-Родини загиблих, або зниклих безвісти - 6 (120 тис);

-До ювілейних дат - 1( 3 тис);

-Надзвичайна ситуація - 1 (40 тис);

-Чорнобильці - 11 (15 тис);

-Догляд на непрофесійній основі - 16 (125 тис 137 грн 54 коп)

Налагоджена взаємодія з благодійними фондами, які забезпечили мешканців громади засобами реабілітації (а саме: колісний візок 1 шт, ходуни 3 шт, палиці 4 шт), та забезпечено продуктовими наборами ВПО у кількості 790 наборів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux