Порядок та форма Запиту на інформацію (доступ до публічної інформації)
опубліковано 18 червня 2025 року о 14:38

Строки розгляду звернень та запитів




Назва звернення

Підстава

Строк надання відповіді

Депутатський запит

пункт 5 статті 15 Закону України «Про статус народного депутата України»

у п'ятнадцятиденний строк з дня його одержання або в інший, встановлений Верховною Радою України, строк;

не більше одного місяця після одержання запиту, якщо з об’єктивних причин він не може бути розглянутий у встановлений строк, з наданням проміжної відповіді.

Депутатське звернення

пункт 2 статті 16 Закону України «Про статус народного депутата України»

протягом 10 днів з моменту його одержання;

не більше 30 днів з моменту одержання звернення у разі неможливості його розгляду у визначений строк з наданням проміжної відповіді.

Адвокатський запит

частина 1, 2 пункту 2 статті 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»

не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту;

може бути продовжено до 20 робочих днів, якщо запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, з наданням проміжної відповіді.

Запит на публічну інформацію

стаття 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації

не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту;

не пізніше 48 годин з дня отримання запиту, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян;

до 20 робочих днів, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, з наданням проміжної відповіді.

Звернення громадян

частина 1 статті 20 Закону України «Про звернення громадян»

не пізніше 15 днів, якщо не потребують додаткового вивчення;

не більше одного місяця. Цей термін є загальним для розгляду звернення громадянина (громадян);

не більше 45 днів, якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, з наданням проміжної відповіді.


Відповідно ст. 13 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» - Депутатське звернення - викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов'язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції. ( Посадові особи зобов'язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніш як у місячний строк)


Відповідно ст. 21 Закону України «Про статутс депутатів місцевих рад»

- Депутатський запит - це підтримана радою вимога депутата місцевої ради до посадових осіб ради і її органів, сільського, селищного, міського голови, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які розташовані або зареєстровані на відповідній території, а депутата міської (міста обласного значення), районної, обласної ради - також до голови місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів і управлінь з питань, які віднесені до відання ради.

- Депутатське запитання - це засіб одержання депутатом місцевої ради інформації або роз'яснення з тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії ради або дано депутату місцевої ради в індивідуальному порядку. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.


Основні положення

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація – відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, яка була отримана або створена у процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством або яка перебуває у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації»

та Указу Президента України від 05.05.11 № 547 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації»

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25.05.11 № 583 «Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади»

в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади», якою затверджено приблизну форму запиту на інформацію і приблизний порядок складення та подання запитів на інформацію.

На підставі зазначеної постанови Уряду центральними та місцевими органами виконавчої влади затверджені власні форми запитів на інформацію та порядки їх подання.


Форма запиту на інформацію та порядок її подання

Наказом Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України від 14 червня 2011 р. № 73 затверджено форму запиту на інформацію ( .doc , 61.44 Кб ) та порядок її подання.




ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Керівника
Секретаріату Кабінету Міністрів України
від 14 червня 2011 р. № 73

Порядок
оформлення та подання запитів на інформацію в усній, письмовій або іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою)

Запит на інформацію подається фізичною, юридичною особою, об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи Секретаріату Кабінету Міністрів України в усній або письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, факсом або телефоном.

Запит на інформацію подається у довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку (якщо такий є);

загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);

підпис і дату (за умови подання письмового запиту).

Для подання письмового запиту запитувач може використати форму, яку надає Управління забезпечення доступу до публічної інформації Департаменту інформації та комунікацій із громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів або яка розміщена на Урядовому порталі.

Запит на інформацію може бути подано через Департамент забезпечення документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян Секретаріату Кабінету Міністрів України щодня від 9:00 до 17:00, у п’ятницю від 9:00 до 16:45 год., окрім вихідних та святкових днів, каб. № 202 в Будинку Уряду (6-й під’їзд).

У разі, коли з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит на інформацію, його оформляє працівник Департаменту інформації та комунікацій із громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів із зазначенням у запиті свого прізвища, імені, по батькові, контактного телефону та надає копію запиту особі, яка його подала.

Із метою забезпечення реалізації права громадян на доступ до публічної інформації в Секретаріаті Кабінету Міністрів України створено Управління забезпечення доступу до публічної інформації.


Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або його бездіяльності

Згідно з Законом «Про доступ до публічної інформації», відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів від дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»).


Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності

Згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux